Oldalak

2014. március 27., csütörtök

F1 - 01 Ausztrál ND - Első verseny a V6-osokkal


Hibák, kiesések, motorgondok.
Nem volt egy parádés szezonnyitó, de erre számítottunk.






Gyorsan az alapok.
Rajtszámok:
Alonso - 14,  Vettel - 1, Rosberg - 6, Button - 22
Ricciardo - 3, Kobayashi - 10, Hamilton - 44, Massa - 19, Magnussen - 20
Grosjean - 8, Maldonado - 13, Raikkönen - 7, Vergne - 25, Bianchi - 17
Hülkenberg - 27, Gutierrez - 21, Perez - 11, Kvyat - 26, Ericsson - 9
Bottas - 77, Chilton - 4, Sutil - 99

Egy új szabály értelmében ezek már állandó rajtszámok, jövőre nem kell újakat tanulnunk.

A sok újítás közül egy meglehetősen szembetűnő: csapatszínek. Amikor a versenyzők idejét kiírják a képernyőre (bal felső), egy csíkban (ha úgy tetszik lehet szalag is) ott van a csapatok színe is. Valamint a számuk alatt, amikor lent láthatjuk azt.
Hogy ez pontosan mire jó azt nem tudom. Színesebb lett tőle a megszokott - monoton - szürke, de inkább zavaró, semmint segítő. Az ember a kedvenceiről csak tudja melyik csapatnak vezet az adott szezonban, nem?

Mindegyiket nem jegyeztem fel, de itt van néhány szín (szerencsére többnyire sikerült a színválasztás):
Ferrari - vörös
Red Bull Racing - sötétlila
Mercedes - zöld (a Petronas-féle zöld)
McLaren - szürke
Williams - fehér
Torro Rosso - sötétkék
Lotus - sárgás (talán arany akar lenni?)
Force India - narancs
Caterham - zöld

Időmérő idők: Q1 - 18 perc (a korábbi 20 helyett) Q2 - 15 perc, Q3 - 12 perc (10 helyett)

Színes
Az időmérőn sok érdekes szerintem nem történt, azt leszámítva amikor Raikkönen a Q2-ben összetörte a Ferrarit. Vettel emiatt nem tudott eleget javítani (sárga zászlós résznél ugye lassítani kell) és végül a 13. helyre lett elég az ideje, de mint másnap kiderült ezért igazán nem kellett volna morcinak lenni, mivel a versenyt hat kör után kénytelen volt feladni a négyszeres bajnok.
Egyébként a motor(egységek) nyolc sebességi fokozattal + rükverccel rendelkezik.
Bár Hamilton szerezte meg az első helyet, legyünk őszinték, Ricciardo második helye volt az amiért a közönség igazán ünnepelt.


A verseny olyan volt, amilyenre számítani lehetett.
Az új motorhangot megszoktuk már az időmérőn (vagy legalább megpróbáltuk). Persze más, kicsit kiveszett belőle a "Forma-1 feeling", de idővel mindenki megbarátkozik vele, akinek még nem sikerült. Ha másért nem, azért mert nincs más választása. (Esetleg lenémítva nézi a futamokat).
A felvezető körnél már ott ragadt valaki a rajtrácson, aztán felsorakoztak és... újabb felvezetőt rendelt el Charlie bácsi. Jön a mosoly-kategória, mivel ismét a rajtrácson maradt valaki.
A rajt után - mivel sikerül elindítani rendben - Nico Rosberg azonnal az élre állt, többen apróbb hibákat vétettek, Ricciardo második, Hamilton pedig a harmadik helyen gurult. Massa szegény újra megjárta Kobayashival. Kiesett miatta. (Bár Kob bocsánatot kért tőle meg a csapattól... azért ez nem sokat lendíthetett Massa kedvén, szerinte jól meg kellett volna büntetni Kob-ot, de az mégis megúszta a büntetést).
Miután Bottas a tizedik körben hátsó defektet kapott és levált a gumi (meg a felni egy darabja is), bement a SC is pár körre. Mint ilyenkor szokás, a többség rohant gumicserére.
A 34. körben mosolyoghattunk, mivel Button versenygépének orrából leesett egy kis darab az emelőtől.

Akik nem fejezték be a versenyt: Vettel, Grosjean, Kobayashi, Massa, Hamilton, Bianchi, Maldonado, Ericsson.

Dobogó: 1. Rosberg (Mercedes) 2. Ricciardo (Red Bull Racing Renualt) 3. Magnussen (McLaren Mercedes)

Többiek tízig: 4. Button (McLaren Mercedes), 5. Alonso (Ferrari), 6. Bottas (Williams Mercedes), 7. Hülkenberg (Force India Mercedes) aki végre eljutott a kockás zászlóig, ez eddig nem sikerült neki Melbourne-ben, 8. Raikkönen (Ferrari), 9. Vergne (STR Renault), 10. Kvyat (STR Renault).



Később sajnálatos módon kizárták Ricciardót (gonosz, gonosz FIA), így Magnussen lett a második, Button pedig a harmadik.


Note: A bejegyzéshez tartozó fenti képnek nem túl sok köze van a Forma-1-hez, de jól kifejezi, mit gondolok épp. A motor(egység) gondok miatt többen is feladták a futamot. Például Hamilton és Vettel is, pedig biztos sokakat érdekelt volna hol fejezik be a versenyt. (Előbbi az első kockából, utóbbi a 12. helyről rajtolt.)
Persze egyetlen futamból (főleg szezonnyitóból) nem lehet hosszútávú következtetéseket levonni, de ennyi kieséssel... hát nem tudom. Remélem mindegyik kieső csapata megtalálja a megoldást.

És így a végére a szomorú része.
Év elején meghalt Jenson Button édesapja John Button, szívinfarktusban. 70 éves volt.
~~~~~~~~~~~~~ Rest In Peace John Button ~~~~~~~~~~~~~

A másik pedig MSC, aki még mindig nem ébredt fel a kómából. Pedig milyen klassz lett volna, ha az év első futamát azzal a jó hírrel indítják a műsorvezetők, hogy Schumi felébredt, nem?

Következő futam: április 6, Bahreini nagydíj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése