2014. április 19., szombat

F1 - 02 Maláj ND - Volt ott minden


 Esős időmérő, piros zászló, száraz verseny, elrontott kerékcsere, defekt és műszaki hiba hegyek.






A maláj nagydíjon az esőt szeretem és utálom a legjobban. Egyrészt örülök ha esik, mert sok más pálya biztos száraz versenyt ígér, itt viszont felborulhat a papírforma ha megérkezik az eső a pályára. Viszont olykor majd egy órát állnak, ami (szombat/vasárnap) kora reggel elég frusztráló, főleg akkor ha csak az F1 miatt kelt fel az ember.
Éppen ezért, én két vagy három éve nem nézem élőben ezt a versenyhétvégét. Így örülhetek az esőnek, ha pedig elaludnék rajta... majd visszatekerem.

Ez a kis felvezető annak az eredménye, hogy a maláj nagydíj idei időmérője bizony esősre sikeredett. Az első kb negyvenöt percet azzal tölthettük, hogy néztük ahogy a pilóták várakozás közben beszélgetnek a meghívott vendégekkel (Alonso, Massa), esznek (Rosberg), isznak (Hamilton), amíg az időmérő indítására várnak.
A kezdeti nehézségek utána vagy túl lelkes volt Ericsson vagy már nagyon álmos, mert rögtön a Q1-ben találkozott a pálya szélével, ami a versenygépét alaposan megviselte (összetörte) így kaptunk egy piros zászlót (ezt is igen ritkán látjuk) fél perccel a Q1 vége előtt. Aztán befejezettnek is tekintették ezt a szakaszt (harminc másodpercnél már nincs értelme újra indítani) és jött a Q2, ahol szintén megjelent a piros zászló. Ezúttal Kvyat és Alonso találkozott egymással és ezért szakították meg. Ezt viszont folytatták és a továbbiakban nem volt több piros, sőt Alonso gépén villámgyorsan kicserélték a kormányösszekötőt, így a spanyol még a Q3-ban is futott pár kört és a negyedik helyig jutott.
A pole Hamiltoné lett, a második hely Vettelé, a harmadik pedig Rosbergé.
Vettel valószínűleg nem volt teljesen elégedett, mert egy kört feladott (túl sok vizet kapott az előtte haladó Mercedestől és nem látta merre megy) utána pedig pont nála intették le az időmérőt, így már nem kezdhetett újabb kört.

A McLarenek ezen a hétvégén Esso oldalfestést viselnek. Úgy tűnik még keresik a Vodafone utódját.


A rejtélyes körülmények között eltűnt maláj gép tiszteletére egy perc néma csendet tartottak még a futam előtt, illetve ezen a hétvégén a versenyzők is matricákat viselnek.


A műszaki hibák azt hiszem állandó társak lesznek (jobban, mint eddig). Jön a hír, hogy Pérez a boxutcából rajtol hidraulikai gondok miatt. (A hatodik, hetedik körben pedig láthatjuk, hogy a motorhome-ban üldögél és nézi a futamot.) Később lenyilatkozta, hogy hiába cseréltek szoftvert a Force Indiában, nem tudott elindulni.
Aztán egy régebbi ismerős - főleg tavalyról - a defekt nehezíti meg Raikkönen épp csak elkezdett versenyét a második körben. Persze nem a Pirellivel van gond (mint tavaly), hanem Magussennel ért össze, amitől hátsó defektje lett.
Talán ez a hátsó defektek versenye? Bianchi szintén hátsó defekt miatt kényszerül egy nem tervezett kerékcserére.
A rajt után egyébként Hamilton, Rosberg, Ricciardo, Vettel a sorrend. Persze nem túl sokáig mert Vettel megelőzi csapattársát.

Én azt reméltem, hogy Massa jobb lesz a Williamsnél. Nem volt nagy titok, hogy a Ferrarinál Alonso az első számú pilóta. Oké, két versenyből még nem feltétlenül rajzolódik ki semmi, de Massa valahogy még mindig nem találja a tempót (vagy a helyét?). A nyolcadik körben rá is szólnak, hogy a csapattársa (Bottas) aki mögötte gurul gyorsabb, mint ő. Massa szegény beragadt Magnussen mögé... aztán valahogy ott maradt. Ez az ő dolga, meg az ő versenye, de hogy utána miért hisztizik, amikor Bottas kicsit türelmetlenkedik miatta (megjegyzem jogosan ha gyorsabb, ahogy állítja) az rejtély.
Bár annyit azért meg kell jegyezni, hogy szegényre pont úgy szóltak rá, mint anno a vörösök, hogy engedje el Fernando Alonsót... kísérti a múlt.


A 15. körben végre megkapjuk azt a bizonyos üzemanyagszint-mérőt. A képernyő bal oldalán (csak hogy tartsuk a formát) látható százalékokban, és ezt a futam alatt többször viszontlátjuk. Lehet örülni (főleg a csapatoknak, mert látják hol tartanak a riválisok).
A huszadik körben Vergne kiáll, műszaki gondok miatt.
A 24. körre már többen kiestek a versenyből: Pérez, Bianchi, Verge és Maldonado is. Hozzájuk Sutil csatlakozik tíz körrel később, akinek megáll az autója a célegyenes elején. A 37. körben a csapattársa Gutiérrez is kiesik fék gondok miatt. Bővül a lista, bővül.


Rosszul sikerül Ricciardo boxkiállás a 41-42. körben. Elszúrták a bal elsőt, ezért Ricciardo megáll, visszatolják és meghúzzák a csavarokat. Ha nem lenne elég nagy csapás Ricciardo és a Red Bull számára (Ricciardo nagyedik helye ment kukába), jön a hír, hogy vizsgálják az esetet nem biztonságos kiengedés miatt. Ricciardo nem sokkal később ismét a boxba kényszerül hajtani, mert az első szárnya megsérült valamikor és kinyírja a gumiját. Utána a 46. körben jön a hír, hogy a srác kap egy tíz másodperces stop-and-go büntetést a rossz elengedés miatt. Most komolyan... valahogy minden összejön neki?
Az 52. körben feladja az ausztrál a futamot. Nem mintha bárki hibáztathatná érte (bár nem hiszem, hogy személyesen az ő döntése volt).


A futamot Hamilton nyerte. Ez az első győzelme Malájziában. Mögötte Rosberg és Vettel állhat fel a dobogóra. A trófeák átadása után az a Benedict Cumberbach interjúvolta meg a srácokat, aki a BBC Sherlock című sorozatában alakítja a főszereplőt.
(Massa végül - hiába szóltak rá többször is - nem engedte el Bottast.)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése